Nadszedł ten dzień, kiedy mogę Was serdecznie zaprosić do mojego kursu INFLUENCER KULINARNY PROFESSIONAL CLASS. Jak to się stało, że przygotowałam dla Was coś tak odmiennego od tego co tworzę na blogu nietylkopasta.pl? Posłuchajcie mojej opowieści.
Pewnego dnia… tak chyba powinna rozpoczynać się każda historia i moja też się tak rozpocznie, bo właśnie pewnego dnia będąc w pracy (prowadzonej przeze mnie agencji BLOGmedia) i siedząc za moim biurkiem poprosiłam osobę z mojego zespołu o przygotowanie kolejnej oferty z Influencerami Kulinarnymi dla jednego z naszych Klientów. No i niby nic w tym dziwnego, każdego dnia w naszej agencji tworzymy nowe oferty, realizujemy kampanie, wysyłamy maile do Twórców z prośbą o wyceny i statystyki, zatem zapytasz co się wydarzyło właśnie tego dnia. Już Ci opowiadam.
Osoba robiąca wspomniane wyceny powiedziała wtedy takie zdanie „Jak super, że Influencerzy kulinarni mają tak niskie stawki, wrzucę więcej do oferty, Klient będzie zadowolony.” No i dalej nie ma w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że od wielu lat obserwujemy najniższe na rynku stawki reklamowe w tej grupie Influencerów. Czy mi to pasuje? Gdyby chodziło tylko o mój biznes to zapewne tylko bym się ucieszyła, ale ja sama od blisko 11 lat jestem Twórcą kulinarnym, prowadzę dużego bloga, realizuję kampanię i chcę zarabiać! Tak chcę aby moja praca była tak samo dobrze wynagradzana jak Influencerów z innych kategorii tematycznych. Bo dlaczego ja pokazująca moim odbiorcom nowy smak dżemu czy pyszny serek mam mieć mniejszą wartość niż Twórca pokazujący krem, bluzkę czy zabawkę dla dziecka?
Co było dalej? Jeśli jesteśmy już w kontakcie na Instagramie (@nietylkopastapl) to być może już wiesz, bo opublikowane Insta Stories z przykładowymi wycenami kampanii reklamowych oraz mój LIVE miały dziesiątki, a może nawet set udostępnień. Tonęłam wtedy w powiadomieniach, ale przede wszystkim w wiadomościach z pytaniami i prośbach o wycenę, bo podobno nikt się taką wiedzą nie dzieli!
A to przecież nie jest wiedza tajemna, choć oczywiście trudna do przekazania. Po wielu analizach uznałam, że ciężko zaproponować wszystkim jeden klucz do robienia wycen, bo na tą skłąda się zbyt dużo elementów, także jakościowych. Ale dlaczego ja mam w tym nie pomóc wielu osobom.
Ale wyceny i realizacja kampanii to tylko kropla w morzu. Mnie osobiście wkurzają od dawna nieprofesjonalne i pisane na kolanach umowy, błędne zapisy. Uznałam zatem że i tego nie może zabraknąć w treściach edukacyjnych. A do tego w sumie warto powiedzieć o statystykach, kampaniach, własnych produktach, rozliczeniach, kosztach prowadzenia działalności gospodarczej i mnóstwie innych aspektów.
Skąd ja mam tą wiedzę? Ja lubię wiedzieć dużo o tym czym się zajmuje, a ponadto mam obraz z dwóch stron: twórcy i osoby prowadzącej agencję i realizującej kampanie reklamowe. Od 12 lat zajmuję się zawodowo marketingiem internetowym, od 11 lat prowadzę tego bloga. Znam osobiście dziesiątki małych, dużych i tych największych Twórców i Influencerów. Postanowiłam, że podzielę się z Wami tą przez lata zdobywaną wiedzą!
Szkolenie nazwałam INFLUENCER KULINARNY PROFESSIONAL CLASS i robię je z poczuciem misji edukacyjnej, misji w której nie tylko spowoduję, że stawki reklamowe od których zaczęliśmy temat będą odzwierciedlały faktyczną wartość świadczeń reklamowych, ale mam cel profesjonalizacji Twórców Kulinarnych. Jestem bardziej niż przekonana, że już za kilka miesięcy ta kategoria Twórców w sieci będzie niesamowicie wyedukowana i zacznie wyznaczać trendy! To jest mój cel na dziś!
Tym wpisem chcę również Ciebie zachęcić do edukacji i kupna mojego kursu. Poniżej znajdziesz więcej informacji o tematach 13 lekcji, a na stronie kursu mam dla Ciebie szczegóły związane z kosztami i 2 dostępne pakiety.
LEKCJA 1 – Marka osobista – od nazwy po świadome budowanie wizerunku
- Nazwa, identyfikacja wizualna czy określenie twojej grupy odbiorców. Twoja twórczość w Internecie to taka sama marka jak CocaCola czy Audi. Ta lekcja to wprowadzenie do wszystkich kolejnych tematów, które pojawią się w kolejnych lekcjach.
LEKCJA 2 – INSTAGRAM – ten straszny algorytm, hasztagi i inne palące tematy
- Przyjrzymy się algorytmowi, temu co istotne i co ma wpływ na zasięgi i ilość odbiorców. Porozmawiamy o hasztagach, godzinach publikacji, treściach, Stories, IGTV i wielu innych tematach. Będę miała też niespodziankę, katalog hasztagów kulinarnych!
LEKCJA 3 – Analiza statystyk – Instagram, Blog, Facebook, YouTube, TikTok, Pinterest
- Pomogę Ci zrozumieć i przeanalizować te dane, które mają największe znaczenie. Porozmawiamy o tym co i gdzie odnaleźć, które dane są najważniejsze z punktu widzenia reklamodawcy, a które istotne są dla Ciebie jako Twórcy.
LEKCJA 4 – SEO Bloga i pozyskiwanie ruchu na blog i media społecznościowe
- SEO – Search Engine Optimization. Temat niezwykle istotny dla Tych z Was, którzy posiadają swoje blogi kulinarne. Rozmawiamy o optymalizacji treści i użyteczności bloga – usability. Jak zaprojektować menu, kategorie, tagi, jakie tytuły wybierać, jak zachęcić użytkownika, aby kliknął w inne przepisy.
LEKCJA 5 – Wyceny współpracy reklamowej
- Podczas tej lekcji szczegółowo opowiem Wam co ma wpływ na wyceny kampanii reklamowych u Influencerów i dlaczego ilość obserwujących nie ma tak dużego znaczenia. Wisienką na torcie będzie tu szczegółowa wycena którą otrzymasz ode mnie w trakcie tego szkolenia drogą mailową. Tak, przeanalizuję statystyki wszystkich uczestników, zasugeruję kierunki rozwoju oraz dam wskazówki do drobnych poprawek. To największa część pracy podczas kursu, ale dla mnie niezbędna dla Waszego dalszego rozwoju
LEKCJA 6 – Barter i afiliacja – kiedy warto przyjrzeć się tym tematom?
- Te dwa tematy łączy jedno – zarabianie. Opowiem, że barter nie jest taki straszny jak go malują, pod warunkiem że jest to faktycznie barter. Poruszę kwestię wyceny barteru i aspekty prawne związane z tego typu realizacjami.
- Pojęcie afiliacji i kampanii w rozliczeniu % znam od kilkunastu lat. Przekonam Cię, że może to być fantastycznym kierunkiem wzrostu Twoich przychodów pod warunkiem, że wybierzesz dobrych partnerów i doprecyzujesz atrakcyjne warunki współpracy.
LEKCJA 7 – Oferta współpracy reklamowej – wskazówki
- Kampania reklamowa zaczyna się od oferty współpracy i media kitu. Porozmawiamy o tym w jaki sposób ją przygotować, co powinna zawierać, a czego należy unikać. Pokażę Ci przykłady ofert Influencerów i dam wzory do zrobienia własnego biznesowego dokumentu.
LEKCJA 8 – Odpowiadanie na zapytania reklamowe i samodzielne pozyskiwanie Klientów.
- Jak odpowiedzieć na maila? Czy pisać na Pani czy na Ty? Jak odpowiadać na maila z propozycją barterową, która jest poniżej naszych oczekiwań? Jak odpowiadać na maile z obiekcjami i negocjować stawki? Skąd zdobywać kontakty do działu marketingu firm? Czy wykorzystywać media społecznościowe do propozycji współpracy? Na wszystkie pytania uzyskasz odpowiedź w tej lekcji.
LEKCJA 9 – Umowy – wywiad z mecenasem Tomaszem Palakiem
- Do rozwiania wątpliwości w kwestiach umów i prawnych aspektach współpracy zaprosiłam eksperta – mecenasa Tomasza Palaka. Tomasz od lat sam prowadzi bloga, na którym dzieli się wiedzą z zakresu prawa w biznesach online, sporą uwagę poświęcając Twórcom i Influencerom.
LEKCJA 10 – Reklamy na Facebooku, Instagramie, Pinterest – panele reklamowe i targetowanie reklam
- Chcesz ustawić reklamę ale zupełnie się na tym nie znasz? Przybliżę Ci funkcjonalności paneli reklamowych, opowiem o najważniejszych kwestiach i ustawieniach reklam na skrótu oraz w panelu reklamowych Menadżera Reklam na Facebooku. Nie zapomnę też o Pinterest i możliwości promowania Pinów w tym medium
LEKCJA 11 – Fotografia kulinarna – wywiad z Dianą Kowalczyk
- Co to znaczy dobre zdjęcie i czy jakość zdjęć ma znaczenie przy wyborze do współpracy reklamowej? Porozmawiamy o sprzęcie, domowym studiu, kadrach, inspiracjach czy kolorach. Przeanalizujemy też trochę zdjęć, porozmawiamy o kadrach i ich atrakcyjności.
LEKCJA 12 – Własne produkty – tworzenie i zarabiane
- E-book kulinarny, książka, fotografia kulinarna, własny sklep z produktami, prowadzenie mediów społecznościowych. Poruszę wiele tematów i na pewno będzie inspirująco.
LEKCJA 13 – Jak wzbudzać emocje i budować zaangażowaną społeczność
- Opowiem Ci pewną historię… tak powinien rozpoczynać się opis tej lekcji. Bo to właśnie storytelling i 20 uniwersalnych zasad, które przygotowałam w tej lekcji pomoże Ci stać się nie tylko jednym z tysięcy podobnych kulinarnych profili ale stać się zapamiętywalnym!
Wszystkie szczegóły mam dla Ciebie na stronie influencerimarketing.pl . Znajdziesz tam 2 pakiety szkolenia, z możliwością wybrania tego, który będzie dla Ciebie bardziej atrakcyjny. Czekam na Ciebie na szkoleniu 🙂